Pécel város hivatalos honlapja. Az oldal tartalma feltöltés alatt.

29.9 C° Pécel 2025. június 27. péntek
2025 június 27.

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS esővízgyűjtő tartály igénylésére


Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakossági esővíz-hasznosítás támogatásáról szóló 13/2025. (IV. 29.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § (2) bekezdése alapján pályázatot hirdet péceli lakosok részére esővízgyűjtő tartály igénylésére. 

A pályázat célja

A pályázat célja a csapadékvíz környezettudatos hasznosításának ösztönzése Pécelen, a lakossági vízfogyasztás csökkentése és a környezet védelme érdekében. A lehulló esővíz gyűjtésével csökkenthető az öntözésre felhasznált vezetékes víz mennyisége, így a program hozzájárul a fenntartható vízgazdálkodáshoz és a környezetünk védelméhez. Ennek érdekében Pécel Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) pályázati úton, térítésmentesen, természetbeni támogatás formájában esővízgyűjtő tartályokat biztosít a jogosult lakosoknak, melyet a tulajdonukban lévő ingatlanukon az összegyűjtött esővíz tárolására és hasznosítására használhatnak.

A pályázók köre (jogosultsági feltételek)

Pályázatot nyújthatnak be azok a természetes személyek, akik lakcímmel rendelkeznek Pécelen és ingatlantulajdonosok Pécel városában. A pályázat arra a péceli ingatlanra vonatkozóan nyújtható be, ahol a pályázó tulajdonos és ahol a tervezett esővízgyűjtést meg kívánja valósítani. Egy ingatlan vonatkozásában csak egy pályázat nyújtható be, és egy pályázó csak egy ingatlanra igényelhet tartályt. Több tulajdonos esetén kérjük, hogy csak egyikük pályázzon (egy ingatlanra csak egy tartály adható). Közös tulajdon esetében a pályázónak rendelkeznie kell a többi tulajdonostárs írásos hozzájárulásával.

Kizáró okok: Nem részesülhet támogatásban az a pályázó, akinek az Önkormányzattal szemben helyi adó vagy egyéb tartozása áll fenn.

Nem jogosultak pályázat benyújtására az önkormányzati tulajdonú vagy állami kezelésű ingatlanokban élő természetes személyek, illetve a nem természetes személy tulajdonosok.

További feltétel, hogy a tartály csak olyan ingatlanon helyezhető el, amely rendelkezik külső ereszcsatornával és az ingatlan körbe van kerítve. Kérjük, hogy csak azon ingatlanok esetében pályázzanak, ahol ezek a feltételek adottak, ellenkező esetben a benyújtott pályázat érvénytelen.

A támogatás formája és mértéke

Az Önkormányzat 1 db 210 liter űrtartalmú műanyag esővízgyűjtő tartályt (fedéllel, csappal és talppal) biztosít térítésmentesen minden nyertes pályázó részére. A támogatás mértéke pályázónként egy darab tartály, a felsorolt tartozékokkal (pénzbeli kifizetésre, egyéb támogatásra nincs mód).

A pályázat keretében az Önkormányzat által kiosztandó, biztosítandó tartályok száma korlátozott. Az Önkormányzat a beérkezett érvényes pályázatokat beérkezési sorrendben veszi figyelembe, a készlet erejéig. Amennyiben több érvényes pályázat kerül benyújtásra, mint a rendelkezésre álló tartályok száma, abban az esetben a pályázat keretében az Önkormányzat által kiosztandó tartályok számát meghaladó beérkező pályázatok elutasításra és tartaléklistára kerülnek. Ha valamely nyertes pályázó visszalép vagy további tartály beszerzésére nyílik lehetőség, a tartaléklistában szereplő pályázók is támogatásban részesülhetnek.

A támogatás keretében átadott tartály a pályázó saját tulajdonú ingatlanán kerül telepítésre és használatra, más célra nem használható fel és készpénzre nem váltható. Az Önkormányzat a tartályok kiszállítását nem vállalja, azok átvételéről, hazaszállításáról és telepítéséről a nyertes pályázóknak kell gondoskodniuk. Az átvétel pontos idejéről és módjáról a nyertes pályázókat az Önkormányzat írásban értesíti.

A pályázat benyújtásának módja és határideje

Benyújtási időszak: 2025. július 3.- 2025. július 11.

Benyújtás módja:

A pályázat benyújtható a pályázati felhívás mellékletét képező pályázati adatlap és annak melléklete kitöltésével és aláírásával, az alábbiak szerint:

  • Személyesen: Péceli Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán (2119 Pécel, Kossuth tér 1.), zárt borítékban. A borítékon fel kell tüntetni a „Pályázat lakossági esővíz-hasznosítás támogatására” feliratot. A személyes átadáskor átvételi elismervény kerül kiállításra a beadott pályázati anyagról.
  • Postai úton: Pécel Város Önkormányzata címére (2119 Pécel, Kossuth tér 1.) történő megküldéssel. A borítékon fel kell tüntetni a „Pályázat lakossági esővíz-hasznosítás támogatására” feliratot.

Kizárólag a hiánytalanul kitöltött és aláírt pályázati adatlap és a kötelező mellékletek határidőre való benyújtásával teljesített, a pályázati feltételeknek megfelelő pályázatok minősülnek érvényesnek. A pályázati adatlap elérhető elektronikusan az Önkormányzat honlapjáról (www.pecel.hu), valamint nyomtatott formában, papír alapon a Péceli Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán.

A jelentkezéshez benyújtandó dokumentumok

A pályázatra való jelentkezés a kitöltött és aláírt pályázati adatlap benyújtásával történik, amelyhez kötelezően csatolni kell az adatkezelést elfogadó nyilatkozatot, a pályázó lakcímkártyája (lakcímet igazoló hatósági igazolvány) - lakcímet igazoló oldalának – másolatát és az egyéb, a pályázati felhívásban esetlegesen előírt szükséges mellékleteket (pl. közös tulajdon esetén a tulajdonostársak írásos hozzájárulása).

A lakcímkártya másolata, sikeres pályázat esetén az esővízgyűjtő tartály átadásakor a jogosultság fennállásának igazolása után, sikertelen pályázat esetén a pályázó értesítésével egyidejűleg megsemmisítésre kerül, azt az Önkormányzat a továbbiakban a pályázati anyag részeként nem őrzi. Kérjük, ügyeljenek a mellékletek teljességére. A határidő elmulasztása vagy a pályázat hiányosságai a pályázat érvénytelenségét eredményezik.

A pályázatok elbírálása és eredményhirdetés

A benyújtott pályázatokat - azok formai és tartalmi ellenőrzését követően - Pécel Város Önkormányzat Polgármestere bírálja el, a pályázatok beérkezési sorrendjének a figyelembevételével, 2025. július 22. napjáig, a Rendeletben és a pályázati felhívásban foglaltak alapján. A pályázat eredményéről minden pályázó írásban, elektronikus úton értesítést kap.

A nyertes pályázók a tartályok átvételének pontos időpontjáról és helyszínéről írásos tájékoztatást kapnak, a pályázat elbírálási határidejét követő 30 napon belül.

Fenntartási kötelezettség (a tartály használata és karbantartása)

A támogatás igénybevétele fenntartási kötelezettséggel jár, amelynek keretében a nyertes pályázó vállalja, hogy a kapott esővízgyűjtő tartályt legalább 5 éven keresztül rendeltetésszerűen használja és karbantartja. Ennek részletei a következők:

  • 5 éves használati kötelezettség: A nyertes pályázónak vállalnia kell, hogy az átvételtől számítva legalább öt éven át a pályázatban megjelölt péceli ingatlanon gyűjti és hasznosítja az esővizet a kapott tartállyal. Az Önkormányzat képviselői jogosultak a fenntartási időszak alatt ellenőrizni, hogy a pályázó a tartályt rendeltetésszerűen használja-e a megjelölt ingatlanon.
  • 2 éves tulajdonjog-fenntartás: A tartály az átadást követően két évig az Önkormányzat tulajdonában marad, és ezt követően – amennyiben a pályázó a fenntartási kötelezettségét teljesíti – kerül véglegesen a nyertes pályázó tulajdonába. Ez azt jelenti, hogy az első 24 hónapban a pályázó a tartályt használatra kapja; a 2 év leteltével a tulajdonjog automatikusan átszáll a pályázóra külön ellenszolgáltatás nélkül, ha a kötelezettségek teljesültek.
  • Telepítés és karbantartás: A nyertes pályázó köteles a tartályt szakszerűen telepíteni az ingatlanán, úgy, hogy a tartály nyitott vízfelülettel ne rendelkezzen (fedett tartály, vagy az ereszcsatorna bekötésénél szúnyogháló alkalmazása szükséges a szúnyoglárvák megjelenésének megelőzése érdekében).
  • Fotódokumentáció: A tartály szabályszerű telepítését a nyertes pályázónak fényképpel igazolnia szükséges, a tartály átvételétől számított 30 napon belül (elektronikusan a [email protected] e-mail címre küldve vagy papír alapon, postai úton vagy személyesen) a Péceli Polgármesteri Hivatalhoz.
  • Tilos az eszköz továbbadása: A fenntartási időszak alatt a tartály nem adható, nem ajándékozható el, és nem helyezhető át másik ingatlanra az Önkormányzat előzetes írásbeli engedélye nélkül (kivéve a Pécelen belüli lakcímváltoztatást). A tartályt kizárólag a pályázatban megjelölt péceli ingatlanon lehet használni, a támogatás céljával összhangban.
  • Elszámolási kötelezettség: A fenntartási időszak végén a pályázó külön beszámolási kötelezettséggel nem terhelt, azonban az Önkormányzat az 5 év alatt bármikor kérheti a használat igazolását vagy ellenőrzést tarthat. Az 5 év elteltével a pályázat sikerességének méréséhez az Önkormányzat kérdőívet vagy visszajelzést kérhet a résztvevőktől az esővíz-hasznosítás tapasztalatairól (önkéntes alapon).

További feltételek, jogok és kötelezettségek

  • Átvételi eljárás: A támogatásban részesülő nyertes pályázók részére – a támogatási szerződés megkötését követően - átadás-átvételi eljárás keretében kerül sor a tartályok kiosztására. Az átvételkor a pályázónak igazolnia kell személyazonosságát (személyazonosító igazolvány). Az átadás-átvételről jegyzőkönyv készül, melyet a pályázónak alá kell írnia. A jegyzőkönyvben rögzítésre kerül az esővízgyűjtő tartály ellenértéke. Az átadás-átvételkor a nyertes pályázónak büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkoznia szükséges, hogy a pályázati adatlapon szereplő adataiban (tulajdonviszony, lakcím) változás nem történt. A jegyzőkönyvben tett nyilatkozatban a nyertes pályázó vállalja a tartály rendeltetésszerű használatát és az előírt fenntartási kötelezettségeket, valamint tudomásul veszi a támogatással járó feltételeket (Rendelet 5. § (2) bekezdés c)-g) pontjai). A tartály átadását követően a nyertes pályázó felelős a tartály további sorsáért és állapotáért.
  • Ellenőrzés és szankciók: Amennyiben a fenntartási 5 éves időszak alatt az ellenőrzés során megállapításra kerül, hogy a nyertes pályázó nem rendeltetésszerűen használja a tartályt vagy megszegi a vállalt feltételeket, az Önkormányzat írásban felszólítja a hiányosságok pótlására, illetve a megfelelő használat helyreállítására, a meghatározott határidőn (8 nap) belül. Ha a felszólítás ellenére a nyertes pályázó nem tesz eleget kötelezettségeinek, az Önkormányzat jogosult a támogatás visszavonására. Ennek keretében a pályázótól visszakövetelhető az átadott tartály, vagy – amennyiben az nem lehetséges – a pályázó köteles megtéríteni a tartály Önkormányzat által viselt értékét. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha a pályázó a tartályt a fenntartási időszak alatt eltávolítja a helyszínről engedély nélkül, más célra használja, vagy azt megrongálja/gondatlanul megsemmisíti. Ilyen esetekben az Önkormányzat a pályázót a programból kizárhatja és a tartály ellenértékének visszafizetését követelheti.
  • Lakcím- vagy tulajdonosváltozás: Ha a nyertes pályázó a fenntartási időszak 5 éve alatt lakcímet változtat Pécelen belül, jogosult a tartályt magával vinni és az új péceli ingatlanán tovább használni, feltéve, hogy az új ingatlan is megfelel a pályázati feltételeknek (rendelkezik ereszcsatornával, udvarral stb.). Ebben az esetben köteles a nyertes pályázó a lakcíme megváltozását követő 15 napon belül írásban bejelenteni új lakcímét az Önkormányzatnak, hogy a fenntartási kötelezettség átvezethető legyen az új ingatlanra. Ha a nyertes pályázó elköltözik Pécelről vagy elidegeníti a pályázattal érintett ingatlant a fenntartási időszak alatt, úgy köteles ezt haladéktalanul jelezni az Önkormányzatnak. Ilyen esetben a nyertes pályázó dönthet úgy, hogy felajánlja a tartály visszaadását az Önkormányzatnak (amennyiben már nem tudja vállalni a további használatot), vagy – amennyiben az ingatlan új tulajdonosa péceli lakos és vállalja a fenntartási kötelezettség folytatását – kezdeményezhető a támogatási jogviszony átruházása az új tulajdonosra az Önkormányzat jóváhagyásával. A fenntartási időszak alatti tulajdonosváltás tényét mindenképpen be kell jelenteni; ennek elmaradása jogosulatlan támogatás-felhasználásnak minősülhet.
  • Felelősség: Az Önkormányzat nem vállal felelősséget a tartály rendeltetésszerű használat közbeni esetleges meghibásodásáért, kopásáért, és nem köteles cseretartályt biztosítani vagy a sérült tartály javításáról gondoskodni. Ezek a feladatok a nyertes pályázót terhelik. Ugyanakkor a pályázó köteles haladéktalanul jelezni, ha a tartály megsemmisült vagy használhatatlanná vált a fenntartási időszak alatt (pl. ellopták vagy tönkrement). A tartozékok (fedél, csap) épségének megóvása is a nyertes pályázó felelőssége.
  • Adatkezelés: A pályázók személyes adatait az Önkormányzat a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, kizárólag a pályázat lebonyolítása céljából kezeli. Az adatkezeléssel kapcsolatos részletes tájékoztató elérhető az Önkormányzat honlapján ( www.pecel.hu ). A pályázó a pályázati adatlap mellékleteként köteles benyújtani az adatkezelést elfogadó nyilatkozatot, melyben hozzájárul a személyes adatainak kezeléséhez.
  • Jogorvoslat: A pályázati döntéssel kapcsolatban jogorvoslatnak helye nincs, a támogatás önkéntes juttatás, amelyre való jogosultság a pályázati feltételek teljesülésétől függ. Az Önkormányzat fenntartja a jogot a pályázati felhívás visszavonására vagy módosítására, a pályázati eljárás eredménytelenné nyilvánítására, vis maior esetén vagy egyéb indokolt esetben.

A pályázati felhívásban nem szabályozott kérdésekben a Rendelet rendelkezései az irányadóak. A pályázat benyújtása a Rendeletben és a pályázati felhívásban szereplő feltételek elfogadását jelenti. 

PÁLYÁZATI ADATLAP